zátěžové testy

17.12.2012 10:55

V pondělí 10. prosince se první polovina týmu zúčastnila zátěžových testů v Liberci,

mým cílem bylo se přiblížit testům z loňska, které ovšem byly absolované 23. ledna tedy o měsíc a dva týdny déle.

Výsledky nakonec dopadly velmi uspokojivě,

níže uvádím nejvýznamnější změny.

 

Tělesné složení:

vyšší hmotnost o 2kg tedy na 71 kg

zvýšení obsahu celkového tělesného tuku z 5% na 9%

snížení ATH z 65,55 kg na 64,61 kg

Tyto změny sice vypadají dost hrozivě ale vzhledem k šesti týdennímu náskoku nejsou nijak odstrašující.

 

Vitální kapacita plic:

Z 5,54 l jsem se zlepšil na 7,48 l což je velmi výrazný posun vpřed!

Z tohoto vysledku mám asi největší radost protože se zde dle mého názoru projevily dvě dvičení

1) dýchání s pomůckou Powerbreathe

2) Joga kterou jsem začal navštěvovat a s ní s trénink správného dýchání a využití veškerých dýchacích prostor.

 

Výkon:

maximální hodnota výkonu se zvedla z 450W na 462 W

hodnota na kilogram zůstala zcela stejná,

zde ale zdůrazním asi nejvýraznější posun loni jsem měl na anaerobním prahu výkon 4W/kg ale pro letos se mi povedlo hodnotu zvýšit na 5W/kg což je pro mě zřejmně největší krok vpřed!

 

spirometrické parametry:

max minutová ventilace se zvýšila ze 177l/min na 189l/min

VO2max/kg se snížilo z 85,39ml/min/kg na 83,76ml/min/kg

Snížení VO2max se nijak neobávám protože s váhou dolu bude tato hodnota přímo úměrně růst.

 

Moje celkové zhodnocení tedy je velmi pozitivní v přípravě mám naskok 6 týdnů které snad ještě plně využiju k dalšímu rozvoji.